Діяльність

Фахівці ЮУАЕС готуються до реалізації чергового постфукусімского заходу

Розмір шрифту

Скинути
30.05.2019

Компанія Skoda JS a.s. 28-29 травня провела навчальний курс для фахівців ЮУАЕС, котрі будуть задіяні у процесі монтажу, випробування, експлуатації та ремонту системи примусового скидання тиску з гермооболонки на енергоблоці №3. Встановити систему планують під час цьогорічного ППР (планово-попереджувального ремонту).

Облаштування енергоблоків системою примусового фільтрованого скидання парогазової суміші з гермооболонки входить до переліку постфукусімських заходів. Це обладнання підвищує безпеку енергоблоків, оскільки призначене для запобігання пошкодженню залізобетонних конструкцій контайнмента в разі розвитку важкої аварії. За розрахунками фахівців, можливість виникнення тиску, здатного навіть за умов важких аварій зруйнувати гермооболонку реакторів типу ВВЕР, що експлуатуються в Україні, мізерна. Проте Енергоатом ухвалив рішення встановити системи аварійного скидання парогазової суміші з контайнмента енергоблоків на всіх вітчизняних атомних станціях.

На блоках №1 і №2 ЮУАЕС подібні системи вже встановлено. Їх розробником стала компанія «Westinghouse Electric Germany GmbH». Використано принцип сухої фільтрації з застосуванням унікального аерозольно-йодного фільтра.

Для серійних енергоблоків, до яких належить блок №3 ЮУАЕС, системи  фільтрації аварійного скидання виготовляє компанія Skoda JS a.s.. Обладнання вже надійшло на вісім енергоблоків українських атомних електростанцій, в тому числі, на блок №3 ЮУАЕС.

«Наша компанія є розробником цієї системи, - зазначає технічний консультант, керівник проекту від Українського офісу Skoda JS a.s. Олена Логвина. – За основу ми взяли технологію «Фраматом» і розробили свій концепт. Спроектували газовий блок скруббер-вентуре потрібних розмірів, виконали розрахунки, попереднє обгрунтування, аналіз безпеки проекту і виготовили основне обладнання».

Система примусового скидання тиску для енергоблока №3 суттєво відрізняється від тих, що встановлені на енергоблоках №1 і №2  ЮУАЕС. Skoda JS a.s. застосувала комбіновану (двохступеневу) систему фільтрації. Олена Логвина пояснює: «Ми вважаємо, що необхідно застосовувати різні методи очищення. На першій стадії основна фільтрація проходитиме у рідинній фазі. У той момент, коли буде менше газо-очищувальної рідини, основне навантаження візьмуть на себе метало-волокнисті фільтри. В принципі, обидві системи, що будуть встановлені на ЮУАЕС, повністю відповідають технічним вимогам, які висував замовник. Головне, що це обладнання забезпечує 99,99% очищення викидів для усіх типів аерозолів і 99,5%   для газоподібного йоду».

Перед тим, як встановити обладнання, представники компанії Skoda JS a.s. провели навчальний курс для фахівців ЮУАЕС, які братимуть участь у монтажі, обслуговуванні та контролі системи. Під час занять детально пояснили принцип дії обладнання, особливості його монтажу та розміщення в умовах обмеженого простору гермозони, розповіли про висновки тестування дослідного зразку. На лекції також були запрошені представники навчально-тренувального центру ЮУАЕС, які, в свою чергу, поширюватимуть отримані знання під час підготовки персоналу.

«Мета навчання – дати зрозуміти фахівцям, що являє собою наша система, з чого вона складається. В ролі слухачів були представники різних підрозділів, в тому числі і ті, хто брав безпосередню участь у розробці вимог до проекту, здійснював прийомку обладнання на заводі, контролюватиме монтаж і у подальшому обслуговуватиме систему. Ми намагались дати їм ті знання, котрі будуть необхідні в процесі подальшої роботи», - підсумувала технічний консультант, керівник проекту від Українського офісу Skoda JS a.s. Олена Логвина.