Діяльність

19.03.2018

При процедурі продовження терміну експлуатації блоків АЕС враховуються пропозиції населення

Робота з громадськістю є важливою складовою при прийнятті важливих державних рішень та є ознакою європейської інтеграції нашої країни. Враховувати думку населення під час продовження терміну експлуатації атомних енергоблоків зобов’язує Закон України.

У грудні минулого року сплив проектний термін експлуатації енергоблоку №3 Рівненської АЕС. В рамках тривалого середнього планово-попереджувального ремонту (ППР) впродовж 240 діб колектив електростанції злагоджено працює над ключовим завданням 2018 року – технічним переоснащенням енергоблоку «мільйонника» РАЕС для продовження терміну його експлуатації.

За словами заступника головного інженера РАЕС з модернізації та управління ресурсом Сергія Григораша, відповідно до чинного законодавства України для прийняття рішення про подальшу експлуатацію енергоблоку необхідно виконати ряд обов’язкових технічних та організаційних заходів. Одним з таких заходів є публічні громадські слухання, які проводяться у форматі громадських зустрічей. З початку року такі зустрічі відбуваються і в регіоні розташування РАЕС.

Організаторами зустрічей є органи місцевого самоврядування, запрошеними – спеціалісти атомної електростанції, які ознайомлюють населення з етапами продовження життя блоків, міжнародною практикою, альтернативними рішеннями, доводять доцільність понадпроектного життя енергоблоків. Вже відбулись перші кілька зустрічей, за підсумками яких можна констатувати потребу у подібних заходах. Учасників зустрічей цікавлять різнопланові питання – від використання ядерного палива Вестінгаус та будівництва гідропідпірної споруди річки до проблеми освітлення залізничного мосту через Стир та довезення жителів найближчих сіл на роботу на РАЕС, а також можливості медичного обслуговування мешканців сусідніх сіл у лікарні Вараша. Так, одним із життєво важливих для новостворених об’єднаних територіальних громад виявилась відсутність процедури перерахування субвенцій за ризик населення, яке проживає у зоні спостереження АЕС. Рівненською АЕС вже направлено листи до народних депутатів по Володимирецькому та Маневицькому округах із пропозицією внести відповідні зміни у Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».

Всі зауваження та пропозиції згідно із чинним законодавством обов’язково нотуються та офіційно надаються до Держатомрегулювання України організаторами проведення слухань – представниками органів місцевого самоврядування. На важливості роботи з громадськістю та врахування думки населення при прийнятті важливих державних рішень наголошувалось головою Державної інспекції ядерного регулювання України Григорієм Плачковим під час візиту на РАЕС у січні цього року.

Як зауважив Сергій Григораш, рішення про продовження життєдіяльності енергоблоку формується, в першу чергу, на основі технічних висновків Держатомрегулювання України, як державного регулюючого органу, який здійснює контроль і нагляд за безпекою АЕС. «Основним документом, який дозволить продовжити експлуатувати енергоблок №3 РАЕС в понадпроектний термін є ліцензія Держатомрегулювання України. Видачі ліцензії передує «Звіт з періодичної переоцінки безпеки», що погоджується ДІЯРУ і оприлюднюються на офіційному сайті державного регулюючого органу. Саме цей документ і є основою для прийняття рішення щодо готовності енергоблоку працювати на енергетичних рівнях потужності. Наша держава заплатила високу ціну за некомпетентні рішення у ядерній галузі, тому остаточне рішення – за спеціалістами, в даному випадку – Колегією Держатомрегулювання України. Жодних документів від представників місцевого самоврядування не вимагається, - коментує С. Григораш, - Органам місцевого самоврядування необхідно провести громадські слухання за участю експертів експлуатуючої організації, зафіксувати їх проведення та озвучені запитання громадськості щодо процесу ПТЕ енергоблоку №3 РАЕС».




Нефінансовий звіт НАЕК «Енергоатом» за 2016 рік

Повідом про корупцію