Діяльність

15.01.2018

На РАЕС представили концепцію системи примусового скидання тиску

На енергоблоці №3 Рівненської АЕС в рамках Комплексної зведеної програми підвищення рівня безпеки енергоблоків АЕС (КЗПБ) розпочато реалізацію проекту «Впровадження системи примусового скидання тиску із системи герметичного огородження (СГО) реакторної установки».

Даний захід фінансується за кредитні кошти ЄБРР/Євратом на шести атомних енергоблоках України: блоках №3, №4, №5 Запорізької АЕС; №1 Хмельницької АЕС; №3 Южно-Української АЕС; №3 Рівненської АЕС. За результатами конкурсних торгів постачальником обладнання (елементів) системи примусового скидання тиску стало АТ «Skoda JS» – окремий підрозділ чеської компанії Skoda, що працює в сфері ядерного машинобудування.

Передбачено надання чеською компанією технічної документації, виготовлення, проведення заводських приймальних і приймально-здавальних випробувань, постачання, участь у вхідному контролі, пусконалагоджувальних випробуваннях на майданчику АЕС (шефмонтаж і контроль при налагодженні), участь в попередніх комплексних випробуваннях у складі ядерної установки до введення в дослідну експлуатацію, участь в приймальних випробуваннях в складі ядерної установки до введення в промислову експлуатацію, спеціальну підготовку персоналу електростанції та гарантійне обслуговування обладнання впродовж гарантійного терміну.

Цього тижня на майданчику Рівненської АЕС відбулася установча нарада щодо реалізації даного проекту за участю спеціалістів діючих АЕС України, а також представників чеської сторони та технічних консультантів. Концепцію системи примусового скидання тиску (СПСТ) із СГО представили менеджер «Skoda JS»-ведучий комерційної частини проекту Ян Умпрехт, гендиректор ТОВ «Енергобезпека Груп» Вадим Іванов, керівники проекту Олена Логвіна та Андрій Андрійчук, відповідальний за розробку Звіту з аналізу безпеки та розрахункових обґрунтувань Олег Кочар’янц.

Система примусового скидання тиску із СГО розроблена на основі технології французької компанії AREVA, що діє на 50-ти енергоблоках світу та об’єднує у своїй концепції два методи фільтрації – «мокрий» (1 стадія) та «сухий» (2 стадія). Ефективність такої технології доведена роками досліджень та випробовувань, зокрема незалежними міжнародними тестами. Під час установчої наради керівник проекту Олена Логвіна зауважила, що завдяки двоступеневій очистці забезпечується висока ефективність утримання аерозолів, а також виключається небезпека забивання та оплавлення аерозолів в метало-волоконному фільтрі.

В ході наради обговорювалася принципова електрична схема СПСТ, у тому числі необхідність встановлення запобіжного клапану на лінії подачі азоту, алгоритм роботи арматур, варіанти дренування газоочисної рідини із «Скруббера Вентурі» після аварії, місце встановлення баку підготовки хімічних реагентів, узгодження встановленого тиску спрацьовування запобіжного клапану на лінії скидання тиску, класифікація елементів СПСТ за класом безпеки. Також, за результатами обходів, обговорено маршрут транспортування складових частин системи. Серед спірних питань – умови виконання договору в частині постачання елементів обладнання. Як зазначив начальник реакторного цеху № 2 РАЕС Юрій Ємельянов, через габаритні розміри скруббера його планують монтувати частинами, тож, на думку атомників, збірка обладнання на місці, як повноцінної одиниці, повинна проводитися безпосередньо компанією-виробником. В цілому, результати установчої наради занесені до спільного протоколу.

На Рівненській АЕС введення нової системи в дослідну експлуатацію заплановано вже наступного року. Електростанція стане пілотним майданчиком впровадження даної системи, що якісно сприятиме підвищенню рівня безпеки енергоблоку №3.






Нефінансовий звіт НАЕК «Енергоатом» за 2017 рік

Повідом про корупцію