Діяльність

17.10.2017

Видання «ГлавКом» припустилося брутальної помилки при аналізі тендеру Енергоатома на закупівлю послуг з будівництва ЦСВЯП

Видання «ГлавКом» у своїй публікації щодо результатів тендеру НАЕК «Енергоатом» на закупівлю послуги з будівництва Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива реакторів ВВЕР АЕС України (ЦСВЯП) припустилося грубої помилки. У статті «ГлавКому» від 12 жовтня 2017 року «Сімейні традиції депутата Микитася. Як дружина одіозного забудовника отримала мільярд» читачеві повідомляється, що Енергоатом провів відповідний тендер на умовах переговорної процедури закупівлі. Це твердження не відповідає дійсності, адже було проведено відкритий тендер за процедурою конкурентного діалогу.

На підставі власної помилки автори статті вибудовують цілу низку припущень щодо ознак корупції у тендері на будівництво ЦСВЯП, звинувачуючи Енергоатом у непрозорості та свідомому приховуванні умов тендеру. Намагаючись бути більш переконливими, автори «ГлавКому» роз’яснюють своїй аудиторії різницю між «відкритими торгами», «конкурентним діалогом» та власне «переговорною процедурою». У матеріалі підкреслюється, що за умови застосування переговорної процедури, а відтак і у випадку тендеру на закупівлю послуги з будівництва ЦСВЯП, аукціон не проводився, а тендерна документація не публікувалася.

Складається враження, що автори статті навіть не припускали можливості того, що хтось із зацікавлених громадян вирішить на власні очі пересвідчитись у доказах чергової «корупційній оборудки», та зайде на сайт Системи електронних державних закупівель ProZorro. Там, у відкритому доступі, кожен бажаючий може побачити, що по-перше, процедура застосована на тендері має визначення «конкурентний діалог», а по-друге, переможець тендеру - ТОВ «БК «Укрбудмонтаж» переміг саме на аукціоні, в якому брали участь ще двоє учасників, запропонувавши найнижчу ціну.

Ознайомившись з матеріалами тендеру, також можна дізнатись, що відповідна тендерна документація, включно із роз’ясненнями, своєчасно публікувались на сайті ProZorro. Тобто у «ГлавКомі» на «біле» кажуть «чорне», а потім ще вперто намагаються це довести. 

Відтак Енергоатом розглядає публікацію на сайті «ГлавКом» свідомою спробою маніпулювання громадською думкою, з використанням технологій притаманних російським інформаційним диверсантам.  

Особливо прикрим видається той факт, що одним з авторів статті є Наталка Прудка, яка в одному зі своїх інтерв’ю зазначала: «…мені вже час писати книгу з української енергетики, оскільки у мене такі системні знання, яких немає навіть у Міністерстві». Дійсно, у цьому випадку ми маємо справу не з випадковою помилкою, через неуважність, а із системним підходом до  фальсифікації.

НАЕК «Енергоатом» завжди був і залишається відкритим до діалогу зі ЗМІ та громадськістю, водночас Компанія залишає за собою право жорстко реагувати на сфабриковані звинувачення. 




Нефінансовий звіт НАЕК «Енергоатом» за 2017 рік

Повідом про корупцію