Прес-центр

17.11.2017

Неухильно дотримуйтесь процедур!

У своїй черговій публікації у виданні «ГлавКом» Наталка Прудка робить необґрунтовані припущення та тенденційні висновки. Використання таких епітетів, як «одіозний», «змова», «скандальний» мало б за авторським задумом підсилити враження читача від запропонованого тексту, але нажаль має зворотній ефект.

Щодо звинувачень у нібито намаганнях Енергоатома «засекретити» хід тендеру на будівництво Централізованого сховища для відпрацьованого ядерного палива, то автор статті сама ризикує потрапити під своє ж визначення «одіозний». Енергоатом вже надав вичерпні роз’яснення стосовно помилок, яких припустилась Наталка Прудка у своєму попередньому матеріалі аналогічного змісту. В роз’ясненнях наведено посилання на документи, в яких детально викладено перебіг тендеру. Ще раз підкреслюємо: усі ці документи знаходяться у відкритому доступі на сайті ProZorro.

Провокативним є і твердження, що співробітник Департаменту з документального забезпечення роботи Тендерного комітету Енергоатома Ірина Худенко ігнорувала листи від журналіста. Адже пані Худенко є відповідальною за оргпитання, що виникають у підрядних організацій, а за комунікації зі ЗМІ відповідає інший підрозділ Компанії. Акцентуємо увагу, що жодний офіційний запит поданий виданням через загальний відділ чи прес-службу Енергоатома – тобто, не ті усні запити, що підпадають під визначення «телефонний тероризм», не лишився без відповіді. До речі, цікаво, що з початку року з 12 запитів з приводу будівництва ЦСВЯП– 3 було від сайту «ГлавКом».

Вкотре наголошуємо, що тендер на будівництво Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива у зоні відчуження ЧАЕС було проведено цілком відкрито за процедурою конкурентного діалогу. ТОВ «БК «Укрбудмонтаж» переміг, запропонувавши найнижчу ціну. Про компетенції підрядника свідчить, зокрема, участь у проектах зі зведення об’єктів у зоні відчуження та безпосередньо на Чорнобильській станції. Зокрема, Укрбудмонтаж брав участь у будівництві нового безпечного конфайнменту (Арки) над четвертим енергоблоком Чорнобильської АЕС. А причетність до цієї та будь-якої іншої компанії будь-кого з політиків, згідно з діючим законодавством, не є аргументом для відмови в участі у тендерних процедурах. Ба навпаки, така відмова була б порушенням чинного законодавства у частині обмеження конкуренції.

 Щодо звинувачень у «афільованості» структур, котрі прийшли на тендер, повідомляємо офіційну позицію Тендерного комітету Компанії:

Згідно зі статтею 34 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації для першого етапу конкурентного діалогу замовник повинен визначити зокрема вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством тощо.

Разом з тим відповідно до абзацу 4 частини 2 статті 17 Закону замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини 1 зазначеної статті 17 Закону.

Відповідно до припису пункту 7 частини 1 статті 17 Закону замовник відмовляє учаснику в участі у процедурі закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими  учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника.

Визначення поняття «пов’язана особа» наведено у пункті 16 частини першої статті 1 Закону.

Поняття «афілійованість» у розумінні Закону застосовується лише до підрозділів замовника, майно та операції яких зазначені в консолідованому балансі замовника, або суб’єкти господарювання, стосовно яких замовник здійснює контроль або які разом із замовником перебувають під контролем іншого суб’єкта господарювання.

Виходячи зі змісту абзацу другого пункту 16 частини першої статті 1 Закону вирішальним для встановлення пов’язаності особи є можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.

Для участі в першому етапі конкурентного діалогу [№ UA-2017-05-03-000021-c] тендерні пропозиції подали ТОВ «БК «Укрбудмонтаж», ПрАТ «Укренергомонтаж», корпорація «Укртрансбуд».

За результатами розгляду документів і інформації, наданих у складі тендерних пропозицій вищезазначених учасників, замовник не виявив підстав для відмови в участі у процедурі закупівель, вичерпний перелік яких наведений у частинах 1, 2 статті 17 Закону. У тому числі йдеться про пов’язаність учасників, адже надані учасниками відповідно до вимог тендерної документації  документи не підтверджують можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність того чи іншого учасника процедури закупівлі в спосіб, визначений згідно з абзацом 6 пункту 16 частини 1 статті 1 Закону.

Один з базових принципів у культурі безпеки в атомній енергетиці є: «Неухильно дотримуйтесь процедур. Це дозволить запобігти можливим помилкам та гарантує безпечне та ефективне виконання виробничих завдань». Саме цим принципом керувався і керується Енергоатом  не лише в роботі АЕС, але й у повсякденній роботі всіх без виключення підрозділів.

Теги: ЦСВЯП



Нефінансовий звіт НАЕК «Енергоатом» за 2017 рік

Повідом про корупцію